Pedagogik Yangilanish (Oilaga Fokus)
Oddiy ta’rif
Pedagogik yangilanish — bu tarbiya va ta’lim jarayonini zamonaviy ijtimoiy, texnologik va psixologik o‘zgarishlarga moslashtirish. Bolani zamon bilan hamnafas tarbiyalash, eskicha yondashuvlarni yangicha fikrlash bilan almashtirish jarayonidir.
Oila kontekstida
Pedagogik yangilanish faqat maktabga emas, oila muhitidan boshlanadi. Ota-onaning yangicha pedagogik fikrlash uslubi: muloqot orqali tarbiya, nazorat o‘rniga ishonch, jazolash o‘rniga tahlil va tushuntirish.
Yangilanish yo‘nalishlari
- Kommunikatsiya madaniyati
- Raqamli muhitda tarbiya
- Moslashuvchanlik va zamonaviy qadriyatlar
- Hamkorlikdagi o‘rganish
Foydalari
- Farzand o‘zini tinglaydigan oilada ulg‘ayadi
- Ota-onalar o‘rtasida tarbiyaviy sinergiya
- Bola mustaqil va mas’uliyatli shaxsga aylanadi
- Oila — “mini ta’lim ekotizimi”
- Zamon bilan hamnafas, hissiy jihatdan sog‘lom muhit
Misol
Eskicha: "Sen bu narsani bilmaysan"
Yangilanish: "Keling, birgalikda bilib olaylik"
Ideal oila modeli
Oila — sevgi asosida o‘rganiladigan maktab. Ota — yo‘l ko‘rsatuvchi, ona — hissiy tayanch, bola — o‘suvchi va o‘rganuvchi shaxs.